Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

Γιαχβεδισμός και Χριστιανισμός

Είναι γνωστό τοίς πάσι πως ο Χριστιανισμός
όντας μία από τις τρεις Αβρααμικές θρησκείες ( οι άλλες δύο είναι ο Ιουδαϊσμός και το Ισλάμ) έχει σαν βάση της , την παλαιά Διαθήκη. Η Ορθόδοξη όπως και η Καθολική εκκλησία θεωρούν την Π.Δ. ως βιβλίο  θεόπνευστο και αναπόσπαστο από το χριστιανικό δόγμα. Προς επίρρωσιν των γραφομένων θα παραθέσω ένα απόσπασμα από το άρθρο του καθηγητού Νικολάου Μπαρτσιώτη περί της θέσεως της Παλαιάς Διαθήκης στην ορθόδοξη εκκλησία ( https://www.oodegr.com/oode/grafi/pd/pd1.htm ) όπου αναφέρει : « Η θέση που έχει η Ορθόδοξη Εκκλησία για την Παλαιά Διαθήκη είναι θέση που κατέχει από την εποχή του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, από την εποχή των μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας. Προβάλλεται από τους πολεμίους, ότι «εμείς έχουμε την Καινή Διαθήκη». Ούτε την Καινή Διαθήκη έχουν, ούτε το Χριστό έχουν. Όποιος απορρίπτει την Παλαιά Διαθήκη, απορρίπτει και την Καινή, διότι μία είναι η Διαθήκη. Ρήτρα, που προσδιορίζει τη σχέση Παλαιάς και Καινής Διαθήκης στην Εκκλησία είναι: «Προέλαβεν την Καινή η Παλαιά και ηρμήνευσε την Παλαιά η Καινή. Πολλάκις είπαν ότι δύο Διαθήκαι και δύο αδερφαί και δύο παιδίσκαι τον ένα Δεσπότη δορυφορούσι. Κύριος παρά Προφήτες καταγγέλεται, Χριστός εν τη Καινή κηρύσσεται. Ου καινά τα καινά, προέλαβε γαρ τα παλαιά. Ουκ εσβέσθη τα παλαιά ηρμηνεύθη γαρ εν τη καινή». 

  Καταλαβαίνουμε συνεπώς ότι η Π.Δ. αποτελεί ζωτικό κομμάτι της χριστιανικής λατρείας. Η απάρνηση αυτής αποτελεί απάρνηση και προδοσία της ίδιας της χριστιανικής πίστεως. Η Ορθόδοξη Εκκλησία επισήμως δηλώνει ότι η μη αποδοχή της Π.Δ συνιστά αίρεση , καθώς το «θεόπνευστο» αυτό βιβλίο προφητεύει τον ερχομό του Ιησού Χριστού (στην πραγματικότητα δεν το προφητεύει , αλλά αυτό θα αναλυθεί άλλη στιγμή). 
  Ποίος είναι όμως τελικώς ο Θεός της Παλαιάς Διαθήκης ; Είναι ο Χριστός ; Είναι η Αγία Τριάδα ; 
  Ο Θεός της Παλαιάς Διαθήκης είναι ο Γιαχβέ ( Yahweh , εβραϊκά: יַהְוֶה‎ ) ο οποίος σύμφωνα με την Βίβλο , απεκαλύφθη στον Μωυσή και τον καθοδήγησε έτσι ώστε ο σκλαβωμένος , στους Αιγυπτίους , λαός του Ισραήλ , να ελευθερωθεί και να καταφύγει στην Γη της Επαγγελίας. Κατά την αποκάλυψη του Γιαχβέ στον Μωυσή , ο Θεός των πατέρων του ,(Έξοδος 3.6. 13. 15-16) , ανακηρύσσεται εθνικός Θεός του Ισραήλ
  Να ξεκαθαρίσουμε εδώ ότι τα θρησκευτικά δόγματα επί της ουσίας είναι εργαλεία για την καθιέρωση και την τήρηση άγραφων-ηθικών νόμων , έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η κοινωνική συναρμογή και η ευρυθμία της κοινωνίας ενώ παράλληλα αυτοί οι ηθικοί κανόνες παραμένουν σταθεροί και άτεγκτοι διαμέσου των αιώνων καθώς αποτελούν δόγμα. Το δόγμα εξ ορισμού είναι κάτι το οποίο δεν επιδέχεται αλλαγής καθότι η αλλαγή αυτή θα αποτελέσει αίρεση. Στην Π.Δ. καμία αποκάλυψη Θεού δεν έγινε στους Ιουδαίους βοσκούς και απατεώνες. Λαμβάνοντας αυτά υπ'όψιν συνειδητοποιούμε ότι οι δέκα εντολές , οι οποίες είναι δήθεν θεϊκές , ή η χριστιανική ηθική και οι λεγόμενες αμαρτίες , επί παραδείγματι , η μοιχεία , υπάρχουν ώστε να αποτρέπουν αντικοινωνικά φαινόμενα. 
  Αφού αναλύσαμε τα παραπάνω , κρίνεται αναγκαίο να εντοπίσουμε τις ρίζες του Θεού των Εβραίων.
  Ο Γιαχβέ όπως αναφέρεται στην Βίβλο αποτελεί τον Θεό των προγόνων του Μωυσή και ανακηρύσσεται εθνικός Θεός του Ισραήλ. Αυτό το παραπάνω έρχεται να επιβεβαιώσει τα αρχαιολογικά ευρήματα. Σύμφωνα με τους επιστήμονες ο Γιαχβέ αποτελούσε εθνικό θεό της Χαναάν , και λατρεύετο μεταξύ άλλων θεοτήτων κατά την ύστερη εποχή του Χαλκού και μετά ή κατά την εποχή του Σιδήρου. Οι θεοί της Χαναάν ήσαν πολυάριθμοι. Μερικοί από αυτούς είναι ο Έλ ,η Ασερά , ο Βάαλ ,οι οποίοι λατρεύονταν και από τους Ισραηλίτες. Ο Γιαχβέ μάλιστα είχε και σύζυγο την θεά Ασερά , όπως μαρτυρούν επιγραφές και αγγεία που βρέθηκαν στο Ισραήλ. 

Το παραπάνω αγγείο το οποίο ανεκαλύφθη στο Kuntillet Arjud , αποτελεί την απόδειξη ότι ο Γιαχβέ είχε ως σύζυγο την εστιακή θεά των Εβραίων, την Ασερά καθώς οι επιγραφές μαρτυρούν : « Ο Γιαχβέ και η Ασερά του ». 
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο εξωβιβλικής αναφοράς του Γιαχβέ είναι ο λίθος των Μοαβιτών , ο οποίος βρέθηκε στην σημερινή Ιορδανία το 1868. Ο λίθος θεωρείται ότι ανεγέρθη από τον βασιλιά Mesha του Μωάβ , μετά την νίκη του επί των Ισραηλιτών. Η επιγραφή αναφέρει ότι ο Μωάβ πήρε τα ιερά αντικείμενα της λατρείας του Γιαχβέ και τα προσέφερε στον θεό Kemosh ( εθνικός θεός του Μωάβ). 


















Περί του 9ου π.Χ. αιώνος , ο Γιαχβέ γίνεται ο εθνικός θεός των Εβραίων και μέχρι και την εποχή της εξορίας τους από τον Ναβουχοδονόσορ ΙΙ  το 586 π.Χ. , ο πολυθεϊσμός ήταν υπαρκτός στο Βασίλειο Ισραήλ και την Ιουδαία. Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται Ενοθεϊσμός και προκύπτει συνήθως από πολυθεϊστικά συστήματα. Ως Ενοθεϊσμός ορίζεται η πίστη ότι υπάρχει ένας θεός αλλά πλάι σε αυτόν λατρεύονται και άλλες μικρότερες θεότητες. Οι Εβραίοι έγιναν οριστικώς και εξ'ολοκλήρου μονοθεϊστές κατά την εποχή των Μακκαβαίων ( 2ος αιών. π.Χ. ). 
  Εν κατακλείδι, σύμφωνα με τα παραπάνω : 
• Οι Εβραίοι ως λαός της Χαναάν ήταν πολυθεϊστές κατά την ύστερη εποχή του Χαλκού μέχρι και τον 6ο αιώνα π.Χ. όπου ο Γιαχβέ γίνεται εθνικός θεός ( μονολατρευτική και όχι μονοθεϊστική θρησκεία- Ενοθεϊσμός)
• Ο Γιαχβέ δεν είναι ο αληθινός και μοναδικός θεός αλλά ένας θεός των λαών της Χαναάν , όπως και οι Έλληνες είχαν αντιστοίχως τους δικούς τους θεούς. 
• Καμία αποκάλυψη Θεού δεν έγινε στην Π.Δ. 

Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουμε είναι ότι ο Χριστιανισμός , όντας εν αρχή ιουδαϊκή αίρεση , βασίστηκε στην ιουδαϊκή θρησκεία η οποία αποτελεί μετεξέλιξη του ιουδαϊκού πολυθεϊσμού και ως εκ τούτου ο Γιαχβέ δεν είναι ο Χριστός ή η Αγία τριάδα. Η Αγία Τριάδα εφευρέθηκε κυριολεκτικώς από τους χριστιανούς για να δικαιολογήσουν το γεγονός ότι ο Χριστός ήταν και θεός αλλά δεν ήθελαν να παρομοιάσουν τον τελευταίο με τον Δία ή οποιοδήποτε άλλο παγανιστικό θεό ο οποίος λάμβανε την μορφή ανθρώπου και μετέβαινε στην Γη. Επιπλέον , μπορούμε να πούμε ότι η Εκκλησία πρεσβεύει τον Παυλικιανισμό , δηλαδή την ηθική του Εβραίου αποστόλου και σίγουρα δεν πράττει ως προς τα λόγια του Ιησού. 

Ποία πρέπει να είναι η θέση μας ως Εθνικοσοσιαλιστές ; 

Ο ιουδαϊσμός όντας σε πόλεμο με το Άριο πνεύμα εδώ και αιώνες πρέπει να καταπολεμηθεί όπου και αν βρίσκεται. Όπως ανέφερα πριν , η θρησκεία αποτελεί όργανο το οποίο εξυπηρετεί το συμφέρον της κοινωνίας και κατ'επέκταση του έθνους και της φυλής. Για αυτό τον λόγο το δόγμα πρέπει να διαμορφωθεί σύμφωνα με το συμφέρον μας , ιδίως τα κρίσιμα αυτά χρόνια που το ίδιο το δόγμα χρησιμοποιείται για αντιρατσιστικούς λόγους και κρίνεται αναγκαίο να «Αριοποιηθεί» αμέσως , όπως ακριβώς έγινε στην Γερμανία κατά την περίοδο 1933-45. 

Πηγές : 

https://web.archive.org/web/20040620113741/http://itp.lcc.whecn.edu/bibint2/articles/berlinerblau5.htm

Finkelstein, Israel, and Silberman, Neil Asher, The Bible Unearthed: Archaeology's New Vision of Ancient Israel and the Origin of Its Sacred Texts, Simon & Schuster, 2002, pp. 241–242.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b00zw3fl

BBC. 21 December 2011. Retrieved 4 July 2012.

https://www.ancient.eu/Yahweh/

Quote from the BBC documentary (prof. Herbert Niehr): "Between the 10th century and the beginning of their exile in 586 there was polytheism as normal religion all throughout Israel; only afterwards things begin to change and very slowly they begin to change. I would say it [the sentence "Jews were monotheists" - n.n.] is only correct for the last centuries, maybe only from the period of the Maccabees, that means the second century BC, so in the time of Jesus of Nazareth it is true, but for the time before it, it is not true."



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Κριτική του Carl Schmitt ενάντια στον Φιλελευθερισμό και η έννοια της Απο-Πολιτικοποίησης

  Το 1932, στις τελευταίες ημέρες της θνήσκουσας δημοκρατίας της Βαϊμάρης, ο Carl Schmitt εκδίδει το βιβλίο του "Η Έννοια του Πολιτικού...